måndag 23 maj 2016

Badrummet revs ut fort. 23/5.

När allt började gick det undan. Ett problem uppdagades såklart tämligen snabbt. Det hade jag nästan räknat med. Det fanns fukt som stod under våtrumsmattan på golvet. Någon koppling från det lilla elementet har tydligen varit kass och droppat. Ja, ja det heter väl inte våtrum utan anledning.
 Tur att vi gör detta projekt nu då så vi blir kvitt detta problem. Skall bli spännande och se om detta har torkat upp av sig själv under helgen eller om vi måste leva en tid med brummande fläkt som driver ut fukten från golvet. De skall mäta fukthalten idag under måndagen.

I skrivandets stund har de även bilat och flyttat brunnen. Saknar dock bild på det men det kommer säkert senare. Det låter en del när de bilar i betong faktiskt.
 Min granne har också fått lite besök av Wilkmarks. Vårt golv är ju grannens tak. De behövde komma åt något vattenrör igenom hennes tak. Tur med fina grannar. Hon blev bara glad för att Wilksmark byter ut hela hennes "gula" tak till ett nytt fint och vitt utan kostnad såklart:) För en liten slant extra passade hon även på att be dem måla hennes väggar i badrummet. Skönt att det i dessa störande tider för grannarna, kunna bidra med något positivt för dem.































2 kommentarer:

Anonym sa...

Hjälp dem vet ja de älskar det hehe

Fred sa...

Anonym...hmmmm....Är det du bror? Känns nästan så. Tror inte att dem alls vill ha min hjälp. Jag kommer bara ställa till det om jag pillar. Fast jag är ju så nyfiken:)