lördag 28 maj 2016

Kakel spektakel.

Idag, lördag 28/5, kommer vi få besök här hemma av kakelsättare på förmiddagen.
 Nu är allt underarbete klart. Nytt tak har vi också fått. Så nu börjar det roliga. Kakel skall på plats och därefter steg efter steg allt det nya. Skall bli spännande att följa deras arbete och resultat. Jag har nästan glömt av vad vi valt för produkter och det är när det kommer på plats man verkligen ser hur bra resultatet blir. Jobbigt läge om man skulle bli missnöjd. Hej, jo det är så här att jag skulle vilja byta ut kaklet på väggarna...NEJ, det får inte ske! Vi måste ha valt rätt. Gällande plattorna på golvet och den bortre väggen är jag så gott som hundra på att vi valt rätt. Eftersom jag och Sandra utan att ha pratat med varandra inne i FF Kakel butiken valde samma klinkers. Skriver inte nu vilka färger vi valt utan det är roligare när man kan lägga till foton så ni kan se samtidigt. 

Hålet längst bort i taket känner jag väl till. Där finns ventilationen och det var där jag råkade fastna med armen som jag skrev om på Facebook för ett tag sedan. Skulle ju bara göra rent där. Det sa besiktningsgubben att jag skulle göra. Han borde veta vem han sa det till!

Wetstop väv på väggarna.

Skall bli gott när allt är klart. Slippa duscha på en massa ovana ställen. 

Inga kommentarer: