onsdag 15 juni 2016

Tvättmaskin och torktumlare har hittat hem till oss.

Idag fick vi hem våra nya maskiner. En tvättmaskin och en torktumlare. Det var endast en gubbe som levererade dem. Undrade så hur han lyckades få upp maskinerna. Han måste vara världens starkaste man tänkte jag samtidigt som jag kliade mig lite i huvudet. Så när han gick ner för att hämta maskin 2, tumlaren, var jag snabbt ut i svalen för att se hur han gör.



Han använde denna specialkärra/trappklättrare eller vad jag skall kallade. Den var genial! Längst ner vid hjulen finns det stålstänger som klättrade upp för trappan som om den hade ben. Har aldrig sett något liknande. Det sparande in en gubbe för transporten. Robotarna tar över jobben! Denna vagn kostar lite över 50.000 kr sa vagnens husse. Dyrt men det är nog även en investering. Det bör ju även spara in lite på onda ryggar, axlar och därmed sjukskrivningar. Så man får säkert tillbaka pengarna. Det är ju klart att en eventuell andra gubbe kan ju faktiskt göra en annan syssla eller åka till en annan kund med egen kärra som kan klättra. Snabbare leveranser vilket är bra.


Inga kommentarer: