torsdag 12 oktober 2017

Tick tack!

Varför är man så duktig på att ställa klockan så sent som möjligt för att kunna sova några minuter längre? 
Resultatet blir ju bara det att man får stressa så mycket mer på morgonen.

 -Kom igen, barn skynda er! Skolan börjar om 10 minuter! Öka. Har du inte ätit klart? Du kan inte börja packa väskan nu. Vi måste gå! Osv.

Jag tror att detta känns igen av fler än mig. Så varför inte bara ställa klockan lite tidigare? Slippa en massa onödigt tjat, stress och konflikter på morgonen. Detta med dem man älskar allra mest. Skiljas på morgonen med en liten klump i magen när ens skatt eller skatter vandrar mot sina klassrum eller förskolelokaler. Visst är det ändå så att detta påverkar en som förälder mycket mer än vad några minuters mindre sömn gör? 

Jo, för mig är det så iallafall och jag är då lika trött på morgonen även om jag ställer klockan 20-30 minuter senare. Denna jäkla stress från morgon till kväll. 



Inga kommentarer: